Siirry pääsisältöön

Pääsiäinen

Olen asunut pohjoisessa jo pian kolme vuotta ja en vieläkään meinaa muistaa koska täällä ja muualla Suomessa virvotaan. Minä olen aina virponut tai trullittanut vasta pääsiäislauantaina eli pitkänperjantain ja 1. pääsiäispäivän välisenä lauantaina. Sitä havahtaa aina pari päivää ennen palmusunnuntaita, että täällähän virvotaan jo nyt. 


Mutta muuten pääsiäinen on samanlainen. Lapset pukeutuvat noidiksi ja tuovat koristeltuja pajunkissoja ja saavat palkaksi karkkia. Lorut voivat olla tietenkin erilaiset jossain päin Suomea. Minä olen sen oppinut näin:

"Virvon varvon, 
tuoreeks terveeks,
tulevaks vuodeks.
Vitsa sulle, palkka mulle"

Tänä pääsiäisenä leivoin pääsiäiskakun jo nyt palmusunnuntaiksi. Se on kinder juustokakku ja oli todella hyvää. Alkuperäinen ohje: Coconut White 



Hyvää pääsiäistä!! 



Kommentit