Siirry pääsisältöön

Valokuvaus

Valokuvauksen olen aloittanut jo ensimmäisellä kamerallani joskus reilu 10 vuotiaana. Silloin se nyt oli sellaista kokeilua eli kaikkea mahdollista tuli kuvattua. Ensimmäisen järjestelmäkamerani ostin rippilahja rahoilla ja siitä se on sitten lähtenyt. Olen kuvaillut omissa juhlissa sekä yksikseni kotona, niin pihalla kuin sisälläkin. 

Pihalla olen kuvaillut pääasiassa luontoa. Eri vuodenajat tuovat uusia elementtejä kuvaamiseen sekä eri vuorokauden ajat. Lisäksi erilaiset esineet ovat mielenkiintoisia kuvauskohteita. 



Sisällä olen kuvaillut vaikka mitä. Esimerkiksi asetelmia, leivonnaisia, askarteluja, ihmisiä ja eläimiä... Lisäksi ihmisiä ja eläimiä kuvatessa on otettava huomioon, että kohde elää ja liikkuu. Se tuo kuvaamiseen hieman lisähaastetta.







Oikeanlaisilla säädöillä saat sellaisen kuvan jonka haluat. Paremmassa kamerassa on aina enemmän säätömahdollisuuksia. 

Olen aina tykännyt kuvaamisesta ja järjestelmäkameran saatuani olen kuvaillut kohtuun paljon, ajankohdasta riippuen. Mutta aina kun on vapaata aikaa tai löytää jonkin uuden kohteen, sitä tarttuu kameraan ja ottaa pari kuvaa. Myös puhelimen kameralla on tullut otettua kuvia, se ei vain ole yhtätarkka kuin kunnon kamera.

Ensi kertaan! :)

Kommentit

Lähetä kommentti